Korespondencja Profilowana

Usługa przesyłki częściowo adresowanej została stworzona i wprowadzona przez Schober Group we współpracy z pocztowymi operatorami narodowymi na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii jako alternatywa dla klientów traktujących wysyłkę standardową jako zbyt kosztowną, a przesyłkę bezadresową jako mało skuteczną i nieefektywną z uwagi na zbyt szeroki jej zasięg.


We współpracy z operatorami pocztowymi stworzyliśmy tę usługę również na naszym rynku. To nowa szansa dotarcia do nowych, interesujących grup odbiorców na bardzo atrakcyjnych warunkach. Usługa Korespondencji Profilowanej oparta jest o wartościowe informacje zawarte w posiadanych przez Schober zbiorach danych (m.in. w bazie Geo MarketBase®) o osobach prywatnych. Nasi partnerzy gwarantują skuteczne dotarcie korespondencji pod wybrane adresy.

Jak działamy

Klienci mają możliwość doboru swojej grupy docelowej na podstawie następujących kryteriów selekcji:

  • wiek odbiorcy,
  • płeć odbiorcy,
  • liczba i wiek osób w gospodarstwie domowym,
  • poziom dochodów,
  • wielkość, nazwa miejscowości,
  • województwo, gmina, powiat,
  • typ zabudowy (dom jednorodzinny lub budynek wielorodzinny),
  • indeks siły nabywczej.

Na podstawie wybranych kryteriów Schober przygotuje listę adresową odbiorców, korzystając z baz danych zawierających informacje o 37 milionach osób w Polsce:

  • 11,4 mln gospodarstw domowych,
  • 5,2 mln budynków,
  • 4,48 mln domów jednorodzinnych,
  • 642 tys. budynków wielorodzinnych.

Dlaczego warto?

Nowa usługa pozwala profilować przekaz nadawcy pod kątem określonych przez niego grup odbiorców. Baza Geo MarketBase®, z której selekcjonujemy adresy do kampanii, opisuje ponad 37 milionów osób w Polsce, dzięki czemu klient ma szansę dotarcia również do osób niewystępujących w żadnych dostępnych na rynku bazach danych. Korespondencja Profilowana to medium skuteczniejsze niż druk bezadresowy i tańsze niż standardowy list. 

Główni nadawcy korzystający z tego typu przesyłek pochodzą przede wszystkim z branż:

  • mail order (sprzedaż wysyłkowa),
  • badania rynku,
  • bankowość,
  • charity,
  • FMCG,
  • farmacja,
  • sprzedaż detaliczna,
  • wydawnictwa.

Skorzystanie z tego kanału komunikacji jest szczególnie zalecane:

  • do wysyłki droższych w produkcji materiałów wysyłkowych (próbek produktów, katalogów, broszur),
  • przy kampaniach, gdzie warto wykluczyć ryzyka związane z wykorzystywaniem i/lub przetwarzaniem danych osobowych,
  • dla firm, które korzystają z insertów prasowych,
  • dla nadawców, którzy swój przekaz kierują do określonych grup odbiorców (np. młodych kobiet, rodzin z dziećmi, nastolatków, seniorów, właścicieli domów…).

Zapraszamy do współpracy!

Więcej pytań?

Zadzwoń na numer (48) 22 865 81 60 lub wyślij pytanie na adres: info@schober.pl